Spune-mi bătrâne

Spune-mi bătrâne

– Trăit-ai multe-n astă lume,

Așa se spune despre tine…

Văzut-ai cavaleri ce au scăpat de spadă,

Și totuși capul are să le cadă…

 

Văzut-ai împărați ce au condus nenumărate-armate,

Tu, moșule, cu multă viață-n spate…

Trăit-ai se mai zice-n lumea bună…

O dragoște creștină și-o dragoste păgână!

 

Iar eu te-ntreb ca p’ un părinte,

Pe care ai ținut-o minte?

Și care-n suflet o mai ții și az’,

Și-o s-o păstrezi cât timp ți-a mai rămas ?

 

Și să-mi răspunzi cinstit, moșneag bătrân,

Căci știi și tu c-am suflet bun:

De-ar fi cumva, s-aleg cândva,

Pe care s-o păstrez în viața mea ?

 

 – Păi, dragu’ meu, te-așteaptă-n față,

O lungă și frumoasă viață;

Dar vezi că nu-i ușor deloc

Iar tu… abia ce ai intrat în joc.

 

Nu pot să-ți spun ce-i bine pentru tine,

Căci n-am știut nici pentru mine

Și vezi că-s tare supărat…

Eu n-am ales, doar am sperat…

 

Așa că dragul meu nepot,

Alege ce e bine pentru tine,

Căci eu în locul tău nu pot,

S-aleg mai bine…

Etichete:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

10 responses to “Spune-mi bătrâne”

  1. I am Eve says :

    Emotionant..

  2. rene2686 says :

    Hmm…dragostea păgână 🙂

  3. OrhiKamyDeea says :

    ,,Cine nu are batrani sa isi cumpere,, 🙂
    Ultima strofa e grozava. Iar intreaga poezie este … de gandit la ea.
    Intre ,,dragostea pagana,, si ,,dragostea crestina,, oare ce as alege, stiind despre mine ca actionez impulsiv?

    Cred ca dragostea crestina
    E cuminte si blajina.
    Iara dragostea pagana
    De te prinde, te sugruma.
    🙂

  4. Liliana says :

    Foarte frumos și totodată atît de sensibil

    P.S Bravo și baftă în continuare

Lasă un răspuns

