România la 4L Trophy

Echipajul 2080

 4L Trophy pe scurt

Ziua I – 09.febr.2014

Avion

 Am luat un avion Blue Air. În caz că se întâmplă ceva e clar că mecanicii pot schimba, din mers, chiar și ambele aripi. Cu toate acestea, lăsând gluma la o parte, condițiile au fost bune. Cu excepția unei doamne care, la prima zonă de turbulențe, mai avea un pic și își dădea sufletul, nimic special. Am aterizat mai violent decât am decolat.

Deci, am ajuns și la Paris, destul de impropriu spus, în Paris, deoarece aeroportul pe care am aterizat (Beauvais) nu e decât la 80 km în nordul Parisului. Așa că am luat un autobuz (DOAR 16 euro de persoană ! ). Încă o oră jumate și am ajuns și în orașul lui Napoleon. Gazda noastră ? Simplu, locuiește lângă Fontainebleau, în Vulaines-sur-Seine, un ‘sat’ la alți 60 de km, doar că, de data aceasta, în sudul Parisului.

Metroul / trenul ne-a condus și la punctul de întâlnire, unde gazda noastră ne-a preluat cu mașina.

Și iată-ne ajunși și în casa (și CE casă!)  domnului Lansier. Dl. Lansier, om primitor, ne-a oferit atât mie cât și lui Mihai, copilotul meu, câte o cameră.

Camera mea, a aprținut unui dintre copii lui care acum e dansator:

O chitară pe pat, una pe peretele din dreapta, una pe peretele din stânga, una lângă bibliotecă, câte o chitară peste tot unde îți poți arunca privirea.

chitara 2           Chitara

Zurini, (sau Mihai – copilotul) a primit camera unui alt copil, al gazdelor, actualmente marinar:

O hartă, două, trei, cinci etc. Toți cei 4 pereți reprezintă câte o hartă. Și aici, o chitară și brățări handmade (multe, foarte multe).

harta 1       harta 2

Afară: o piscină, o curte imensă și ingrijită, un grajd, 2 cai, multe biciclete, câteva mașini și 4L-ul nostru.  Am luat mașinuța noastră cu numere de ROMÂNIA, la un test drive prin Voulaine. A durat 5 minute să găsim o stație de unde să putem alimenta. Vestea rea vine abia acum:

A durat 10 minute să realizăm de ce nu putem folosi pompa de benzină. Se plătește doar cu cardul și surpriză: noi avem doar cash.

statie peco

Aici, ne-a salvat prietenul (deja) nostru, dl Lansier. A plătit cu cardul iar noi i-am oferit banii în numerar.

Având în vedere faptul că avem deja cumprate biletele la metrou/tren valabile pe toată ziua ceputeam face ? Ne-am salutat gazdele și pe la 16.00 am plecat din nou, către Paris. După mai bine de 2 ore de stat în tren, am ajuns, într-un final și în oraș.

Patrick

Cu Patrick

Pe drum, într-o franco-engleză ciudată dar de înțeles, am stat de vorbă cu Patrick, un parizian autentic. Atât de autentic, că locuiește chiar peste stradă de turnule Eiffel:

                “Dechid geamul la bucătărie, Turnu’ Eiffel, îl deschid pe cel de la sufragerie, T. Eiffel ! M-am săturat de atâta turn. Pentru mine nu e mare lucru’ ! “

Ne-a ajutat să trecem de toate liniile de metrou (Sub Orașul de sub oraș, există un alt oraș – e formidabil câte magistrale au ). Ne-a urat multă baftă în călătoria noastră și ne-am despărțit, încântați de întâlnirea cu, deja, prietenul nostru.

Îi cunoașteți pe cei de la PSG ? Nici noi, dar le-am cunoscut câțiva dintre fani, care au fost foarte încântați să afle că suntem prima echipă de români care participă la 4L Trophy. Ne-au urat success, au cântat ceva pentru echipa lor și s-au pierdut în mulțimea multicoloră.

fanii echipei PSG

Fanii echipei PSG

Turnul Eiffel

Turnul Eiffel – Made in Romania

Ținta noastră ? Turnul Eiffel.  Ceva despre el ? Nu prea multe. Impresionant ca de fiecare dată. (știați că este fabricat în România, nu ?  Pe fiecare piesă de metal ce compune simbolul Franței, este scris  “Made in Reșița – Romania“ ).

Am vrut să urcăm. Presupuneam că priveliștea Parisului noaptea este minunată. Dar, ca de fiecare dată, coadă ca la pomană… cred că 2 ore era puțin dacă am fi decis să stăm la coadă.

Așa că, am plecat în căutarea unui loc unde să ‘manger’ ceva. Am aflat, că pe Champs-Élysées, o să găsim un Mc, așa că, firesc a apărut și prima întrebare:

–          Unde e Champs-Élysées ?

–          E în stânga.

–          E în dreapta!

–          E tot înainte.

–          De fapt e înapoi !

Fiecare persoană pe care o întrebam avea o opinie complet diferită de cea care ne răspunsăse anterior. Așa că, spre stupoarea noastră, am concluzionat: “Champs-Élysées e peste tot !” , numa’ Mc-ul ia-l de unde nu-i !

În timp ce căutam ceva ieftin de mâncare (contradicție destul de mare în centrul Parisului, nu ?) am găsit un magazin Disney.

Disney

Disney

“C’est magnifique ! “ ne-am zis și am uitat că ne era foame.

Într-un final, am găsit Mc-ul, am mâncat și am plecat (știți cât e cel mai ieftin meniu aici ? 9 euro !) . Am luat primul metrou în direcția în care aveam nevoie (Fontainebleau– Vulaines-sur-Seine). Ceea ce nu știam încă era faptul că trenu ce lega ultima stație (numele) de destinația noastră finală, nu circula până la ora 1 noaptea, așa cum am crezut inițial, ci doar până la ora 23.30, așa că l-am pierdut.

Norocul și ghinionul nostru, pentru că la un magazin din zonă am găsit Desperados și cipsuri, și am plecat pe jos.

Desperados & cipsuri Belle France

Desperados & chipsuri Belle France

Nu aveam  foarte mult de mers, doar 6 – 7 km. Ce-i drept, în miez de noapte, într-o țară necunoscută, într-un oraș pe care îl văzusem pentru prima data cu câteva ore în urmă, nu pare foarte mult. Asta dacă nu cumva alegi direcția opusă față de cea care îți trebuie, și mergi în plus alți 6 km îndepărtundu-te voit (și convins că mergi bine) de destinație.

Cu toate astea, a întreba e gratuit și cum din depărtare se vedeau farurile unei mașini am făcut un semn în încercarea de a opri mașina. Și pentru că norocul ne surâde, singura mașină pe care o văzusem în ultima oră, oprește. Soferul, un tip de culoare, pe numele lui James Yel’s G, se oferă să ne ajute. Nu doar că ne ia cu mașina, ba chiar se abate de la traseul pe care îl avea doar pentru a ne duce pe noi.

James

Cu James

Sunt curios, câți dintre cei de acasă sunt în stare de așa ceva pentru un străin ?

După o zi plină, am ajuns și ‘acasă’. Seara/noaptea s-a încheiat fără alte evenimente.

[Urmează…]

Etichete:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

4 responses to “România la 4L Trophy”

  1. ZURINI CARMEN ELISABETA says :

    SUNT TARE MANDRA DE CEEA CE ATI REALIZAT ! FELICITARIIIIIII !!!!!!!

  2. gabi8154 says :

    Imi place ca nu v-ati dat in laturi de la a inter-actiona cu oamenii, cu localnicii. Acestea sunt adevaratele experiente, atunci cand vizitezi o anume tara.

Lasă un răspuns

