Experiment: Ai „nostrii” sunt informati

Daniel NICA blog - ainostrisuntinformati

#ainostriisuntinformati

Aseară am fost la Protestul din Piața Operei. În Timișoara. Știți, locul ăla unde a început Revoluția în decembrie, acum vreo 28 de ani.

Am mai auzit oameni care vorbesc fără să asculte. Am văzut că la sat televizorul este cel mai bun mod de informare. Am văzut cum CNA-ul NU își face treaba. Dar, până la urmă, sunt și oameni care au internet, pe lângă TV.

Așa că am decis să fac un experiment. Mai jos o să aveți rezultatele.

Imediat ce am ajuns acasă, scris un articol „Despre Idioții de la proteste”. Pe scurt articolul poveștește despre cum a fost în Piața Operei; despre cum a decurs protestul. Doar că l-am relatat într-o manieră care să dea impresia că sunt împotriva celor ieșiți în stradă.

Am bold-uit toate părțile care subliniau cât de NASOL e la protest.

Eu, Daniel NICA i-am văzut. I-am văzut coborând din autobuze. Veneau clar la protest !!!

Asta am scris.

Și da, chiar am văzut oameni coborând din autobuze. Oameni cu copii, cu câini. Oameni normali. Oameni conduși de o idee, care au ieșit la proteste. De ce au fost aduși de autobuze ? Pentru că au lăsat mașinile acasă iar Timișoara are RATB-ul ei, se numește RATT. Din autobuzele care au stație în fața Catedralei am văzut oameni coborând. Să fiu mai explicit: au plătit (cel mai probabil) bilet, ca să ajungă. E mai ieftin decât să mergi cu mașina. Era duminică și se circulă bine.

„Nu pot să nu mă întreb cum pot să fie atât de îndoctrinați. Fraților aveți acces la informație, de ce nu vedeți că oamenii ăștia din guvern încearcă să ne protejeze ?”

Acces la informație. De la asta am plecat cu „experimentul”. Am scris articolul cu tot cu note de subsol. (FOARTE!) mare parte din cei care au accesat articolul, au ales să îl distribuie pentru că ceea ce au citit, bold-uit, printre rânduri era ceea ce căutau să citească. Prea puțini au ajuns la notele de subsol.

„Se dau și bani, au avut dreptate la TV. Am auzit tot dialogul cu urechile mele. Așa cum mă auziți și cum vă aud eu, pe cei care citiți acum.”

Am scris mai departe, tot bold-uit, părți din glumele celor din jur. Suntem un popor al cărui simț umoristic nu moare indiferent de situație. A fost una din glumele preferate în toate conversațiile pe care le-am avut la telefon cu prietenii ieșiți în alte orașe: „Tu ai câine, ai luat mai mult!” „Cât s-a luat la București ? Noi cred că luăm mai puțin la Timișoara”. Ba chiar am adăugat, în speranța că cineva va sesiza ironia: „Da, da, și ăștia mici primesc. [nr. bani] Cum să nu ? 30 de RON fiecare. Pentru fetițe dăm 35 și pentru băieței 32. După, după, nu acum.„. Nu a contant. Pentru cititorii articolului a fost plauzibil. Unde dracu’e egalitatea între sexe ?! Măcar atât de se întreba cineva dintre cei care au comentat la articol. Un prieten, m-a întreba, în glumă de ce e diferență între ei.

Am postat articolul însoți de comentariul:

Să vă mai aud eu de proteste ! Share să vadă toată țara !
” Eu, Daniel NICA i-am văzut. I-am văzut coborând din autobuze. Veneau clar la protest !!! „#idiotiidelaprotest #romaniaNOASTRA

Am aderat la 2 grupuri pe facebook:

  1. https://www.facebook.com/groups/tigrulfioros/

ainostriisuntinformati-ai-experiment-nostrii-sunt-informati-daniel-nica

De notat: 29.856 membrii

2. https://www.facebook.com/groups/744555162291593/

group-facebook-pnl-ainostriisuntinformati-ai-experiment-nostrii-sunt-informati-daniel-nica

De notat: 8.298 membrii

Ca să nu mai vorbesc atât de mult, vă las mai jos, în imagine rezultatele.

De pe grupul PNL am avut 3 like-uri și 2 comentarii dacă îmi amintesc bine.
Notificarea a dispărut în același timp cu momentul în care am fost blocat:
ban-group-facebook-pnl-ainostriisuntinformati-ai-experiment-nostrii-sunt-informati-daniel-nica

Felicitări administratorilor grupului. 🙂

Partea interesantă vine de pe grupul PSD.

group-facebook-psd-ainostriisuntinformati-ai-experiment-nostrii-sunt-informati-detalii-postare-daniel-nica

Și acum să discutăm un pic, pe scurt, despre cum au arătat comentariile. Repet, articolul se găsește aici. Și are o LOGICĂ !

Au oameni care au susținut titlul articolului meu, nu și ideea lui.
Care sunt diametral OPUSE :

oamenii sunt informatii in romania si citesc -#ainostriisuntinformati - daniel nica img 1

oamenii-sunt-informatii-in-romania-si-citesc-ainostriisuntinformati-daniel-nica-img-2

oamenii-sunt-informatii-in-romania-si-citesc-ainostriisuntinformati-daniel-nica-img-3

oamenii sunt informatii in romania si citesc -#ainostriisuntinformati - daniel nica img 5

oamenii-sunt-informatii-in-romania-si-citesc-ainostriisuntinformati-daniel-nica-img-6

oamenii-sunt-informatii-in-romania-si-citesc-ainostriisuntinformati-daniel-nica-img-7

oamenii-sunt-informatii-in-romania-si-citesc-ainostriisuntinformati-daniel-nica-img-8

Printre cei care susțin ceea ce am scris se găsește și un graphic designer. Dovadă:

graphic designer - oamenii sunt informatii in romania si citesc -#ainostriisuntinformati - daniel nica

Am încadrat ce m-a impresionat cel mai tare. Mergem mai departe și am aflat că cei care coborau din RATT, nu și-au plătit biletul:

oamenii sunt informatii in romania si citesc -#ainostriisuntinformati - daniel nica img 4

Citind printre comentarii am văzut că #antena3eaici:

antena-3-e-aici-oamenii-sunt-informatii-in-romania-si-citesc-ainostriisuntinformati-daniel-nica-1

Și nu doar o dată:

antena-3-e-aici-oamenii-sunt-informatii-in-romania-si-citesc-ainostriisuntinformati-daniel-nica-2

Am mai aflat că, deși mai sus se vorbește de oameni aduși cu autobuzele, problema, de data, a fost și mai gravă la CLUJ :

protestarii au venit cu avionul la cluj - oamenii sunt informatii in romania si citesc -#ainostriisuntinformati - daniel nica

Rog, dacă printre voi sunt oameni care lucrează în Aeroportul din Cluj, să confirme cu domnul, întâmplările. Nu aș vrea să rămână cu o idee greșită. Și cei 2 sau 3, erau însoțiți de alți protestatari. Dar erau de la servicii. Incongito.

Oricum. Mergem mai departe.

Lucian Buhoci pune întrebarea la care aflăm împreună răspunsul. Mi-e clar că este pus într-un mod ironic și că îi îndeamnă să citească până la capăt. Bravo Lucian ! 😉

s-au-prins-ce-au-citit-oamenii-sunt-informatii-in-romania-si-citesc-ainostriisuntinformati-daniel-nica-img-3

Avem și răspuns la întrebarea ta. Printre cei care au accesat articolul sunt și oameni care au citit articolul până la capăt.

Unii se întreabă ce au citit:

unii-se-intreaba-ce-au-citit-oamenii-sunt-informatii-in-romania-si-citesc-ainostriisuntinformati-daniel-nica

Unii s-au prins de conspirație și au părăsit grupul:

s-au-prins-de-conspiratie-oamenii-sunt-informatii-in-romania-si-citesc-ainostriisuntinformati-daniel-nica

Alții au înțeles:

s-au-prins-ce-au-citit-oamenii-sunt-informatii-in-romania-si-citesc-ainostriisuntinformati-daniel-nica-img-1

s-au prins ce au citit - oamenii sunt informatii in romania si citesc -#ainostriisuntinformati - daniel nica img 2

s-au-prins-ce-au-citit-oamenii-sunt-informatii-in-romania-si-citesc-ainostriisuntinformati-daniel-nica-img-4

s-au-prins-ce-au-citit-oamenii-sunt-informatii-in-romania-si-citesc-ainostriisuntinformati-daniel-nica-img-5

s-au-prins-ce-au-citit-oamenii-sunt-informatii-in-romania-si-citesc-ainostriisuntinformati-daniel-nica-img-7

La un moment dat, cineva le explică, nota de subsol, cu un copy-paste:

s-au prins ce au citit - oamenii sunt informatii in romania si citesc -#ainostriisuntinformati - daniel nica img 6

Partea cea mai bună este că, printre comentarii am înțeles ce căutau copii acolo:

ce fac copii la protest - oamenii sunt informatii in romania si citesc -#ainostriisuntinformati - daniel nica

Am înțeles, de la oameni care mă cred, care este problema principală în țara noastră:

problema-romaniei-oamenii-sunt-informatii-in-romania-si-citesc-ainostriisuntinformati-daniel-nica

Și tot în comentarii am găsit și soluția:

am gasit solutia - oamenii sunt informatii in romania si citesc -#ainostriisuntinformati - daniel nica

Am primit citit o altă părere aruncată sub articol:

multumesc de idee - oamenii sunt informatii in romania si citesc -#ainostriisuntinformati - daniel nica

care mi-a dat o idee: Cum la protest erau foarte mulți oameni fără un loc de muncă, să ne mai dea guvernul niște ajutoare. Sigur toți cei care au ieșit la protest au nevoie de protecție socială. 😉

Am înțeles cât de nasol se simt Dragnea & Co. ascultând de 2 week-end-uri „DNA să vină să vă ia!”. O cititoare m-a convins:

urare de final unii - oamenii sunt informatii in romania si citesc -#ainostriisuntinformati - daniel nica

Urarea de mai sus, o donez Parlamentului și sper că noi ăștia „plătiți” în zi de duminică să avem parte de ceea ce ne dorește tanti de mai jos:

sa-auda-presedintele-oamenii-sunt-informatii-in-romania-si-citesc-ainostriisuntinformati-daniel-nica

Știm că urarea era doar pentru că ați citit titlul, dar și noi tot pentru președinte urlam:

Vrem REFERENDUM

Timișoara cere, fără grațiere!

Notă de subsol:

  1. Sunt oameni, printre cei care, au participat la „experiment” care au citit până la notele de subsol. În contextul în care avem acces la informație, să citim și ceva care nu coincide cu opiniile noastre, e VITAL. Așa am decis noi să ieșim în stradă, la „Mineriadă”. Pentru că am văzut ce declară niște oameni cu ale căror idei și opinii suntem în contradicție, pe anumite subiecte. În concluzie: Felicitări ! E un pas înainte. Un pas spre normalitate !
  2. Tot respectul pentru părinții care și-au adus copii la manifestație (PAȘNICĂ!). Ăștia mici o să crească privind faptul că a te ridica în picioare pentru o idee și a pune preț pe valorile morale e ceva NORMAL ! Așa mergem înainte. Cândva, poate, pe autostrăzi, „ca la alții”.
  3. Forțele de ordine au fost acolo pentru cei care protestau. Nu împotriva lor. Au acționat cu respect față de „mineri”. În fața voastră, mă-nclin !

Cifre referitoare la articol:

Reach organic pe facebook: 1200
Vizitatori unici pe site: 1187
Share-uri unice: 190

Etichete:, , , , , , , , ,

Lasă un răspuns

