” Loveste-ma ! ” Episodul ❷

loveste-ma-episodul-2-invitatie-la-teatru-despre-comunism-daniel-nica-blog

     [din episodul anterior : 
     – Cine naiba e Aurel ?!

     – Colegul meu… așa îl cheamă cel cu care m-am… stat de vorbă… ]

– Cum adică “m-am stat de vorbă” ?
– Am greșit. Tu îți dai seama că putem folosi internet ca să ne organizăm … e exact ce am aveam nevoie ca să știm unii de alții … să îl dăm jos de dictatorul ăsta…

– Mie să îmi spui,te rog frumos, ce se întâmplă. Te cunosc. Mă minți !
– Bine, nu am greșit. M-am, era corect spus…

– Adică ?
– Adică m-am… văzut cu el…

– Victor !? Cum adică ? Ce caută el în Timișoara ?
– Ne-am văzut întâmplător… a venit aici cu treabă și mi-a povestit că și la ei oamenii sunt gata să lupte… că la Europa Liberă vorbesc despre o viitoare cădere a regimului, despre…

– Te cunosc… avem doi copii împreună… Matei și Alex dorm în camera alăturată… îi ducem la școală împreună și vrei să te cred ? La tine nimic nu e întâmplător…
– Bine, bine. Adevărul e că …
– Deci m-ai mințit ?!
– Da, am omis câteva detalii…
– Spune-mi tot…
– Uite, cu cât știi mai puțin cu atât mai bine, pentru moment…

– Victor, uită-te în ochii mei și spune-mi că nu faci parte din grupurile de rebeli despre care se vorbește la fabrică !
– Nu, nu fac.
– Bine…
– Stai, despre ce se vorbește la fabrică ? Nu mi-ai spus nimic ! Despre ce e vorba ?
– Victor, nu e bine să vorbim despre asta, nu ți-am spus tocmai pentru că știam că asta o să îți dea apă la moară…
– Spune-mi, vreau să știu ! Trebuie să știu !
– Am auzit câteva colege, vorbind pe ascuns despre o mișcare revoluționară. Spuneau ceva despre o întâlnire la sfârșitul săptămânii viitoare, cum că se pregătesc… adună oameni…

– Unde ? Unde se adună ?
– Nu știu… nu am auzit exact…
– Adelina , știm amândoi că ai auzit… unde se văd ?
– La Catedrală … au mascat totul într-o discuție despre o viitoare dărâmare a catedralei…
– Ești sigură ?
– Da, asta am auzit…
– Cine erau ?
– Una dintre ele era sora lui Cristi.
– Care Cristi ? Popescu ?
– Da, el.
– Dar el… el e membru de partid…
– Asta îți spun și eu, dacă e doar o capcană ca să îi prindă pe ce ca tine, Victor…hai să încetăm cu discuțiile despre asta… merg să văd dacă au adormit copii.

Adelina pleacă din bucătărie. Ajunge în camera copiilor. Amândoi dorm deja, ceea ce o face să zâmbească. Îi acoperă pe cei mici și se așează pe pat, lângă Matei. În camera întunecată nu se pot observa prea multe. Cele două paturi sunt așezate pe stânga și pe dreapta camerei. În cameră se mai poate observa o măsuță pe care stau aruncate câteva foi și creioane colorate…

[Urmează…]

Loveste-ma. Episodul 3 - invitatie la teatru - despre comunism - Daniel NICA blog.jpg

Etichete:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Lasă un răspuns

