Ana, mon amour | Recenzie ?

Ana mon amour - Recenzie - Daniel Nica Blog

Pe scurt: Film. Film Românesc foarte bun. Dramă de nota 10. Accente de comedie.

Pe lung: Începem cu întrebările de bază, ca să nu fie o poveste atemporală / aspațială, că n-are rost. Merită; filmul merită mai mult de atât. Vorba lungă nu are loc într-un status pe facebook așa că să purcedem; zic!


Unde ?

La Cinema City; de data asta. Știu că e la modă să fie totul 3D dar de data asta nu a fost 3D; a fost minim 3E*.

Când apare ?

E 02.51 când scriu asta. E după 12 noaptea, deci, apare azi; azi 03.03.2017. Premiera are loc în câteva ore. Vedeți programul aici, la Cinema City pe site**.

Cu ce, cine si de ce ? Fără multe spoilere.

Încep prin „de ce ?”. Simplu: un alt film românesc care trebuie văzut.
Un alt film BUN !
Regizat de Calin Peter Netzer și avându-i în rolurile principale pe Mircea Postelnicu (Toma) și Diana Cavallioti (Ana) producția premiată la Berlin cu un urs de aur (aici) , e o poveste de dragoste nebună. Nebună și povestea. Nebună și dragostea. Ei doi. Studenți. Ea moldoveancă. El din Pitești. Scânteia se aprinde între ei iar scenariul le atribuie replici cu accent caracteristic. Glumele dintre ei sunt prezente și acum în Regie.

Camera de cămin, pe care unii dintre noi o cunosc e martoră. Martoră la fel cum am fost și noi, cei din sală. Îi vede. Îi prinde. Cu ce ? Păi, cu hainele aruncate lângă pat. Filmul are câteva scene în care iubirea dintre cei doi e cel puțin explicită.

Paranteză scurtă: Deși pe biletul de la film scrie clar „Cinema City” aș îndrăzni, ca o laudă, să zic că am fost la o proiecție, nu la cinema. De ce ? Pentru că la final am avut șansa discuția cu „Toma” și cu Peter Netzer. Închid paranteza și revin la scenele explicite.

Cineva din sală i-a întrebat pe Mircea și pe Peter dacă nu cumva, consideră că e mult prea explicit ceea ce se întâmplă între cei doi. Eu zic să fim serios. Sexul vinde. Și plecând de la asta, subliniez că, da; scenele sunt cât se poate de explicite. Cu toate astea, scopul lor a fost altul. Regizorul a subliniat că nu putea să introducă scenele respective într-o manieră voală, în stil a la Hollywood. Și eu, personal, îl cred. Ce nu a văzut nenea din public, e că momentele de amor au avut mai mult decât treaba animalică pe care a sesizat-o el. Nu contest opinia lui pentru că e treabă subiectivă. Dar, în opinia mea, am văzut ură, am văzut iubire, am văzut tristețe și am văzut inclusiv ceva ce te face să te gândești la copilărie, în scenele respective. De fapt, cred că dacă ești cu adevărat atent la povestea lor, nici nu vezi că în cadru apare sau nu o p*lă sau o pi*dă. Nu le dai importanță. Ceea ce se transmite e cu mult mai multe decât actul în sine. Cam atât despre treaba asta că nimeni nu citește așa mult despre sex.

Ana mon amour - Recenzie - Daniel Nica Blog - img 2

Povestea te poartă, indiferent de trecutul tău, prin părți ale vieții tale. La unii poate e chiar iubirea sărită din tipare. La alții poate că e vorba de părinții prea implicați în viața lor. La unii poate să fie vorba de exact opusul; părinții plecați. Dacă nu e vorba de familie, sigur trebuie să simți partea cu înșelatul sau poate invers, cu iubirea posesivă. Și lista, din punctul meu de vedere se poate duce la infinit.

Lăsând de-o parte povestea, pe care o să o descoperiți voi (sper), montajul face toți banii. Firul acțiunii te duce și te întoarce, din prezent în trecut și invers. Modul în care e ecranizată iubirea celor doi are ceva din 500 days of summer, din câte am simțit eu. Peter zicea că scenele nu au fost filmate în ordinea cronologică și apoi mixate, ci pur și simplu filmate în ordinea în care apar în film (o să înțelegeți mai bine asta, văzând filmul).

Și cum, în final, actorii sunt cei care te vor face să plângi sau să râzi, atât Toma și Ana sunt de o naturalețe ieșită din comun. Sunt de acolo. Nu există nici măcar o secundă în care să te gândești că ceea ce vezi nu e povestea lor. Mircea (Toma) povestește că cea mai încărcată scenă pe care a jucat-o în film, cea care l-a marcat cel mai mult este scena visului:

Eram deja încărcat emoțional, cu toată povestea; cu siguranță scena visului a fost cea mai grea din punctul ăsta de vedere.

Mi-ar fi plăcut să aud și părerea Dianei ( Ana ), dar jumătatea feminină a cuplului nu a fost prezentă la Timișoara. Dacă aveți ocazia să stați de vorbă cu ea, întrebați-o ce scenă a fost ce mai grea pentru ea, din punct de vedere a celor simțite, cea mai încărcată emoțional. Și dacă aflați răspunsul, să mi-l spuneți și mie.

Știu că, așa cum i-am spus și ei, răspunsul îl puteam căuta bine-merci, pe google, dar am aflat direct de la sursă răspunsul la o întrebare care mă roade de ceva timp. Oana Iancu a povestit pe scurt cu ce se ocupă mai exact un producător: Aleargă după sponsori, caută locațiile pentru filmări, face filmul să se întâmple.

… face filmul să se întâmple !

La final, cei trei ( Oana, Mircea și Peter ) au împărțit și postere, cu tot cu autografe. Am stat și m-am gândit că merge pe peretele din dormitor; ca atunci când eram mici. O să-l lipesc mâine. 🙂

Un articol fără cap și fără coadă e ideal, dar nu azi. În concluzie, filmul e o dramă cu accente de comedie pe care nu trebuie să o ratați. Chiar dacă nu se mănâncă ciorbă (cel puțin nu așa explicit ca sexul), se induce ideea de pupat moaște. Deci, e bun. Face toți banii. Unde mai pui că pentru ăștia care n-au bună-voința să citească, nu e nevoie. E în Română.

Bun. Foarte bun. 😉

Like le puteți da aici iar railer-ul îl găsiți aici:

Și, evident, câteva poze:

Note de subsol:

* 3 emoții; cel puțin 3. Toate diferite. Toate frumoase. Datorită celor minim 3E reiau ideea: Un film bun, foarte bun !

** Nu știu dacă e și în altă parte dar având în vedere că la ei l-am văzut și i-am văzut (pe câțiva dintre cei care au făcut posibil filmul) eu zic că merită un link. 🙂

Etichete:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Lasă un răspuns

