“Acorduri in Paris” Episodul 1

Acorduri in Paris. Episodul 1 - invitatie la teatru - Daniel NICA blog

#dnscrie #acorduriinparis #hailateatru

O gară din Paris. Gigi și Marius. Marius a venit special pentru un dialog cu Gigi.

Gigi: Era o seară frumoasă de mai și … și căcat ! Glumesc ! Unde mai vezi tu așa ceva început în povestea unui țigan ?!
Marius: Am crezut că …

Gigi: Ai crezut greșit. Făceam mișto de tine. Românii ăștia …
Marius: În regulă, revenim la subiect, domnule Gigi ?

Gigi: Pă mă-sa. I-auzi la el. Domnule ? Hai lasă că îți povestesc. Doar dă asta ai bătut atâta drum, a fost lung, nu ?
Marius: Nu chiar, dar am totuși un timp limitat …

Gigi: Limitat ? Ai un timp scurt ? Pentru mine ? Păi de ce ai mai venit  ? Povestea mea, e lungă, e … cum îi zice ?
Marius: Cum îi zice, cui ?

Gigi: E, altra cosa bă. E cum zic ăștia pe aici, e autre chose, c-așa îi zice francezii.
Marius: Îi zic francezii …

Gigi: Mă rog. Cum vrei matale. Ia zi cât ai făcut pe drum ?!
Marius: Cam vreo două ore cu tot cu îmbarcarea …

Gigi: Vezi ! Eu îți zic. Ascultă la Gigi ! Povestea ta e scurtă. Viața ta e lungă. La mine invers !
Marius: Cum așa ?

Gigi: La mine e povestea lungă și viața scurtă din cauza la povestea asta …
Marius: Din cauza poveștii …

Gigi: Bă, eu nu sânt așa cult ca matale, și nici nu am făcut 2 ore pă drum, mie mi-a luat aproape un an de zile să ajung aici.
Marius: Un an de zile ?

Gigi: Păi să-ți spun povestea așa cum e ea. Era o seară. De decembrie. Nu dă mai ! Un frig de îți îngheța sufletul în tine. Și știi că noi, țâganii avem sufletul mare. Așa că avea ce să îmi înghețe. Trăiam într-o casă la țară, într-un sat de de-ai noștrii. Eram eu și încă 5 frați. Două fete și trei băieți.
Marius: Un început frumos…

Gigi: Frumos ? Șasă și cu doi, mama și tata, cât face ?!
Marius: Opt, opt…

Gigi: Exact. Eram noi opt, într-o casă făcută de al bătrân a lu’ al bătrân. Zăpadă în draci afară. Furam lemne ziua, dintr-o pădure din apropiere, ca să nu murim de frig noaptea. Ce e frumos în asta ?
Marius: Încercam să subliniez că măcar vă aveați unul pe altul…

Gigi: Bă să știi că gura ta nu zice rău. Aici ai dat-o bine. Era frig în casă și nu prea aveam ce mânca dar asta te-a adus pă matele azi aici.
Marius: Nu înțeleg.

Gigi: Trăiți-ar ție. Ascultă la mine. În seara, noaptea aia, dracu mai știe cât era ceasul, ne era foame la toți. Al bătrân a intrat pe ușă o dată cu gerul și a adus o găină…
Marius: A, creșteați animale ?

Gigi: Creșteam pe dracu ! A adus-o în casă s-o gătim nu s-o învățam să vorbească.

[Urmează … ]

Acorduri in Paris. Urmeaza Episodul 2 - invitatie la teatru - Daniel NICA blog

Etichete:, , , , , , , , ,

Lasă un răspuns

