„Acorduri in Paris” Episodul 2

Acorduri in Paris. Episodul 2 - invitatie la teatru - Daniel NICA blog

Marius: Vreau să zic, aveați animale în curte ?
Gigi: Sigur, aveam, dar în curțile vecinilor. Vecinilor din satu’ vecin.

Marius: Sigur. Înțeleg.
Gigi: Hău, ce te-ai întristat așa ? A împrumutat și el o găină. A intrat cu ea în casă și a bătrână s-a apucat s-o gătească. Ziceai că a venit vara în casa noastră. Frații mai mici au început să bată cu palmele în masa de lângă sobă. Era un ritm bun. D-al nostru. Atunci am început să cânt. Am cântat și am tot cântat. Lor le-a plăcut. Ai mici cântau cu mine. De atunci nu m-am mai oprit.

Marius: Ce fru…
Gigi: Bre, eu zic aici, e poveste despre mine.

Marius: Sigur. Vă ascult.
Gigi: M-am uitat la zăpada de afară și am hotărât să plec. Să plec de tot și de n-o putea să mă întorc acasă să le fac palat, îi aduc pe toți cu mine.


Marius: Și, când ați plecat ?
Gigi: Nu mă mai domni atât! Când să plec ? A doua zi m-am trezit de dimineață. I-am pupat pe ai bătrâni și i-am adunat pe ai mici la un loc. Le-a zis direct: Frații mei, aseară am mâncat ultima masă împreună ! Eu azi plec și ies din țara asta !

Marius: Și ce au zis ?
Gigi: Au început să se vaite, că unde plec, că dacă pățesc ceva, că dacă mă prind la graniță, că … tot așa.

Marius: Aveau dreptate într-un fel.
Gigi: Signore, pă ce am eu mai scump, le-am zis: “ frățiorii mei, dacă vrea Ăl dă Sus, la masa care vine o să mâncăm toți bine. Eu plec acum ! “ și am și ieșit pe ușă.

Marius: Și ai plecat așa, direct ? Fără pregătiri ?
Gigi: Vezi că se poate și fără să mă domnești ? Așa e, cum îți zic, te diloav te hohauatu !

Marius: Ce ? Nu am înțeles ultima parte, poți să repeți, te rog ?
Gigi: Te diloav te hohauatu !

Marius: Tot nu înțeleg. Ce înseamnă ?
Gigi: Păi vezi, șefu’, dacă pui întrebările greșite. Trebuia să mă întrebi dân prima, ce înseamnă.

Marius: Deci, ce înseamnă ?
Gigi: Să înnebunesc dacă te mint !

Marius: Asta înseamnă ?
Gigi: Da, asta am zis. Așa un chef am să ascult una de Romica Puceanu, aveam un disc de la Electorecord, acasă. A murit săraca. Ăștia aici n-au ureche muzicală. I-am cântat aseară la unu’ o manea de-a noastră, pentru femeia lui… s-a uitat la mine ca vita…

Marius: Poate că nu înțelegea, poate …
Gigi: Bă mă lași ? Unii se laudă că au de toate, eu mă laud numai cu tine, eu lângă tine de toate am parte, ești comoară pentru mine ! Doamne, cum sună asta ! Cum să nu o simți ?

Marius: Poate că nu vorbea română.
Gigi: Păi nu vorbea dar ce treabă are ? La vocea mea, mai contează să înțelegi ce zice versu’ ?

Gigi: Lasă, că le zic eu după ce le cânt: money !
Marius: Și merge ? Adică primești ?

 

[Urmează … ]

Acorduri in Paris. Urmeaza Episodul 3 - invitatie la teatru - Daniel NICA blog

Etichete:, , , , , , , , , , , , , ,

Lasă un răspuns

