„Acorduri in Paris” Episodul 3

Acorduri in Paris. Episodul 3 - invitatie la teatru - Daniel NICA blog

Gigi: Primesc, cum nu primesc, și dacă nu, știu să le mai zic !

Marius: Adică ?
Gigi: Păi mai e câte unu’ cu aere. Mă uit la el. Îi zâmbesc și îi spun: “Shit!

Marius: Revenind la povestea ta. Totuși, cum ai ajuns aici ?
Gigi: Da, bă, îți ziceam, că m-am luat cu altele. Să mor eu. Am ieșit pe ușă și dus am fost. Era înainte de revoluție când am fugit. Am mers către sârbi și am trecut Dunărea. În plină noapte.

Marius: Și cum ai reușit să faci rost de barcă ? Cine te-a ajutat ? Poveștește-mi.
Gigi: Asta fac mo, îți povestesc ! Barcă ? Glumești ? Cine dracu’ să îi dea unui țâgan o barcă să fugă din țară ?

Marius: Nu înțeleg; atunci, cum ai făcut ?
Gigi: Am dat din mâini ca rățușca și am văzut ca liliacu’.

Marius: Ai înotat ?
Gigi: Mă gândeam dacă să zbor dar m-am uitat la mine și am zis: mo, nu pot să zbori, hai să trecem prin apă.

Marius: Interesant.
Gigi: Au tras două focuri de armă de pe malul nostru, exact când ieșeam dincolo, dar au tras pe lângă. Am fugit și dus am fost.

Marius: Cum a fost viața în Serbia ?
Gigi: Scurtă. Am furat câte un pic de ici, câte un pic de colo, până am trecut de toată Iugoslavia. Prima dată când m-am oprit pentru mai bine de o lună a fost când am trecut granița în Austria. Au ăștia așa nume grele… îți muști limba când vrei să le zici… am stat în Feistritz an der …

Marius: Gail ?
Gigi: Da, bă, de unde știi ? Ăsta, așa îi zicea. Feistritz an der Gail. Un fel de sat, dar altfel decât vedeai la noi …

Marius: Știu de Feistritz, am fo…
Gigi: Lasă, nu mai contează, îți zic eu. Sunte vreo 600 de oameni, toți acolo. M-au văzut că-s sărac și mi-au dat de mâncare. Mi-au dat haine. Vezi ăsta ?

Marius: Ce ?
Gigi: Ăsta pe care îl car în brațe ! Nu te mai uita așa. Îi zice acordeon. O babă cu suflet mare mi l-a dat. M-a auzit cântând într-o zi pe ulița lor. Dar nu au ulție ca la noi. E totul asfaltat. E frumos, nu ca la noi. Și ziceam de acordon. Mi l-a făcut cadou. Și un neamț care era în vizită pe la ea m-a învățat să cânt câteva note.

Marius: Ai învățat într-o lună să cânți la acordeon ?
Gigi: Nu. I-auzi aici: “Cine-i rege la manele!? Toate-s ale mele ! Sufletu’ și melodia, Gigi sunt, din România !“ Nu am învățat să cânt într-o lună cât am stat acolo. Neamțu’ mi-a arătat câte ceva în fiecare zi. Venea special să îmi arate mie cum să cânt. Dar am învățat că așa pot să fac bani. Cu vocea mea și cu acordeonul sunt ca o formație întreagă.

Marius: Frumoasa poveste. Spune-mi, e rog, acum stii sa canti ?
Gigi: Am învățat, în anul pe  care l-am petrecut pe drum, până aici …

[Urmează … ]

Etichete:, , , , , , , , , , , , , ,

Lasă un răspuns

