Eurotrip 2018 – Budapesta & Balaton – Episodul 2

Eurotrip 2018 Daniel NICA blog FB Episodul 2 Budapesta

Citește Eurotrip 2018 – Budapesta & Balaton – Episodul 1

#dndespre #eurotrip2018 #budapesta #ep2

Cele 7 poduri peste Dunăre, între Buda și Pesta sunt de străbătut la pas atât pe timp de zi cât și pe timp de noapte.

În prima seară am vizitat și Bastionul Pescarilor (Halászbástya în maghiară sau Fisherman’s Bastion pentru un google mai rapid). Merită nota 11 pentru priveliștea pe care o ai deasupra orașului. În perioada asta a anului e ceva mai aglomerat așa că, pregătiți-vă să vă feriți de blițurile turiștilor.

Tot aici găsiți și Biserica Matthias. Când am ajuns noi tocmai se terminase slujba așa că nu am mai intrat. Dar, din experiențele trecute, merită vizitată.

Seara s-a încheiat, mai mult în stil italian, cu o pizza și un vin.

Și în cea de-a 2-a zi am plecat la pas, pe străduțele întortocheate ale orașului. Am ajuns pe dealul Sfântului Gerard (Gellért-hegy în ungurește sau Gellért Hill pentru google) și de aici la Citadelă. Construită în 1851 de Julius Jacob von Haynau, e (din nou) un loc cu o priveliște formidabilă. Aici găsiți și câteva tarabe de unde vă puteți cumpăra suveniruri. Sunt mai ieftine față de centrul orașului. În orice caz dacă sunteți în căutare de magneți de frigider cu siguranță în Budapesta este un lucru ușor de găsit.

După ce am coborât de la citadelă am avut parte și de poaie, doar cât să ne răcorim. Am dat o tură cu autocarul-barcă. De ce îi zic așa? Pentru că am urcat într-un autocar care ne-a plimbat pe străzile orașului bifând câteva (zic eu) din obiectivele turistice, după care am navigat pe Dunăre.

Prețul unui bilet este de 30 euro sau 20 euro pentru studenți. Pe băieți îi găsiți aici, The Floating bus îi zic ei. Ghidul audio inclus în preț nu este genul de audio trist și plictisitor, ba din contră. Turul face toți banii, din punctul meu de vedere.

Un alt loc, unde măcar să aruncați o privire este cafeneaua New York. Locul este de-a dreptul superb. Dacă aveți răbdarea necesară să așteptați la coada destul de serioasă merită măcar pentru palmaresul personal. De notat că nici prețurile nu-s ieftine ca braga.

Mai sunt multe de văzut și de spus despre orașul unde s-a născut George Soroș (că tot e la modă în perioada asta…) așa că ne-am despărțit de Budapsta cu promisiunea că o să revenim.

În drumul nostru către Rijeka (Croația) am făcut o oprire undeva pe lângă lacul Balaton.

În Ungaria se plătește vignetă. Se poate face și online pe site-uri românești. Costă în jur de 11 euro pentru o săptămână.

În rest, autostradă cap-coadă între Budapesta și Rijeka.